Nå lanserer vi ny profil og ny bildeportal. Vi håper du vil like det. Her er informasjon om hvordan endringen påvirker deg som kunde.
NTB scanpix endrer navn til NTB
NTB scanpix endrer navn til NTB
Vi rendyrker profilen
NTB er en sterk merkevare som mange har et forhold til. Nå samler vi alt under ett navn for å tydeliggjøre helheten og det brede tilbudet vi gir kundene våre. Dette gjør vi ved å implementere en ny merkevarestrategi der NTB blir den samlende og styrende merkevaren for hele selskapet. Les mer om bakgrunnen for endringene her.
Merkevaren Scanpix forsvinner
Scanpix ble fusjonert med NTB i 2011, men navnet har levd videre som betegnelse på bildebyrået. Merkevaren legges nå ned. Vi tar med oss alt det gode som Scanpix-navnet står for. Vi er fortsatt Nordens største bildebyrå – med over 300 millioner bilder og videoer. Bildearkivet inneholder historiske bilder tilbake til 1800-tallet og representerer Norges visuelle nyhetshukommelse. Det forplikter.
Bildeportalen lanseres i ny drakt
Vi ønsker å forbedre den digitale brukeropplevelsen for deg som kunde. Derfor har vi utviklet en ny digital profil, som du kanskje allerede har sett på ntb.no. Nå lanseres bildeportalen i ny drakt og på nytt domene: bilder.ntb.no.
Hva betyr det for deg som kunde?
Bilder skal nå krediteres NTB
Krediteringspraksisen endres.
Bilder krediteres slik: Fotografens navn / NTB
Bilder fra våre samarbeidspartnere krediteres slik: Fotografens navn / byrånavn / NTB.
Bildeportalen har blitt ny på nytt domene: bilder.ntb.no
Bildeportalen har fått et oppdatert design og ny funksjonalitet. Alt det gode innholdet er der fremdeles, nå på nytt domene: bilder.ntb.no. Vi vil fortsette å utvikle bildeportalen, slik at vi kan tilby en så god og relevant tjeneste som mulig.
Overgangsperiode
Den gamle bildeportalen på domenet scanpix.no vil fortsatt eksistere en stund til, for å sikre en god overgangsperiode for kundene våre.
Ta i bruk den nye bildeportalen i dag, og fortell oss hva du synes!
Les pressemeldingen om endringene.
Kunder ble informert om endringene på epost 16. september 2020.