– Brukervennlig for oss som ikke er kommunikasjonseksperter
Pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon
Kim Andre Brandtzæg, osteopat og ansvarlig for ekstern kommunikasjon i Norsk osteopatforbund
august 2023
Det fungerer veldig bra for oss å sende pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon.
Det sier Kim Andre Brandtzæg, osteopat og ansvarlig for ekstern kommunikasjon i Norsk Osteopatforbund.
Et strategisk viktig verktøy
Norsk Osteopatforbund har en strategi om å være en viktig aktør i muskel- og skjelettbransjen. Her er kommunikasjonsplattformen NTB Kommunikasjon et sentralt verktøy for å nå ut med budskapet deres.
– NTB Kommunikasjon dekker alle behovene vi har for en slik tjeneste, sier Brandtzæg.
Han er fornøyd med resultatene de oppnår. Pressemeldingene sendes rett til aktuelle redaksjoner, forsiden på deres egen nettside og epostabonnenter.
Merverdi for ikke-fagfolk i kommunikasjon
Brandtzæg forteller at det er osteopati som er fagområdet til de som jobber i foreningen, ikke kommunikasjon. Derfor satt de spesielt pris på at de fikk god opplæring, oppfølging av kontaktpersonen og plasser på skrivekurs for pressemeldinger.
– Vi bruker aktivt tips og råd fra skrivekurset og opplæringen i systemet. Selv om vi har opparbeidet oss en del erfaring, så er det viktig for oss å benytte oss av ekte fagfolk som i NTB.
Selve brukergrensesnittet beskrives som brukervennlig og enkelt. Ved behov for support har det gått raskt og smidig.
Et trygt valg
Norsk Osteopatforbund tok i bruk NTB Kommunikasjon i januar 2022. Brandtzberg forteller at de fikk god hjelp med overgangen fra en annen leverandør til NTB.
– Det føltes som et trygt valg å ta i bruk pressemeldingstjenesten NTB Kommunikasjon.
Et viktig mål for osteopatforeningen er å vise seg som en troverdig og ryddig aktør som sprer god helseinformasjon. Brandtzæg er fornøyd med å bruke NTB Kommunikasjon i arbeidet.
Jeg anbefaler gjerne verktøyet videre.
Spørsmål om pressemeldinger?
Mer om pressemeldinger
Slik velger du rett bilde til pressemeldingen
Artikler med bilder får flere visninger enn artikler uten. Det samme gjelder for pressemeldinger. God bildebruk underbygger og forsterker budskapet ditt.
Nyhetskriteriene som bør finnes i pressemeldingen
En redaksjon får flere hundre henvendelser og pressemeldinger hver eneste dag. Deres jobb er derfor å avgjøre hva som skal presenteres som en nyhet. Det er flere faktorer som spiller inn når saker skal velges ut, men en journalist vil alltid lete etter nyhetskriteriene i pressemeldingen.
Kurs og seminarer
Vi setter stadig opp spennende skrivekurs for deg som ønsker å lære mer om hvordan du når gjennom til målgruppene, kundene og brukerne dine.
Når er det best å sende ut en pressemelding?
Det finnes ikke noe eksakt svar på dette spørsmålet, men det finnes noen vurderinger som kan gi deg en indikasjon. Vi deler statistikk fra når brukere av vår egen kommunikasjonsplattform sender ut pressemeldinger.
Skriv pressemeldinger som er enkle å bruke
Pressemeldinger er brukstekster for travle journalister. Så kom kjapt til nyhetspoenget, gjør teksten oversiktlig og gi journalistene det de trenger for å lage en sak.
Vil du vite mer om NTB Kommunikasjon?
Les også
Pressemeldinger: Helthjem
Les hvordan Helthjem sender pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon for å kommunisere egen vekst og nyheter.
Pressemeldinger: Statens vegvesen
Statens vegvesen sender pressemeldinger fra NTB Kommunikasjon og bruker nyhetsovervåking for å planlegge kommunikasjonen sin.
Pressemeldinger: Virke
Virke sender pressemeldinger via NTB Kommunikasjon og står bak den mest leste pressemeldingen noensinne. Les mer om de gode resultatene og hvordan de bruker plattformen.