Nyhetsredaksjonen
Thomas Brun / NTB Kommunikasjon

Nyhetsovervåking

Få nyhetene samtidig som norske journalister

Hver dag leverer våre journalister og fotografer redaksjonelt innhold til nærmere 200 medier. Med nyhetsovervåking fra NTB får du som er enten politiker, kommunikatør, researcher eller PR-rådgiver, nyhetene like raskt som journalistene.

Tjenesten passer for bedrifter og organisasjoner som må være oppdatert på nyhetsbildet – idet nyhetene utspiller seg.

22 00 32 00

Spørsmål om nyhetsovervåking?

Inkludert i tjenesten

Nyhetskalender – et effektivt planleggingsverktøy

Planlegger dere å gå ut med et budskap i mediene? Med tilgang til nyhetskalenderen er det enkelt å holde seg oppdatert på det som skjer i nyhetsbildet framover. Få innsyn i hva NTBs redaksjon planlegger å dekke – og planlegg egen kommunikasjon ut ifra dette.

Kommunikasjonsavdelingen i Statens vegvesen bruker nyhetsovervåking og nyhetskalenderen.

– Nyhetskalenderen har gitt pressearbeidet vårt et løft.

Det sier Kjell Bjørn Vinje, pressesjef i Statens vegvesen. Les hele kundeintervjuet her.

Noen av kundene
Redd Barna
OsloMet
Naviger i et skiftende medielandskap
Naviger i et skiftende medielandskap

Aldri har det vært viktigere med raske, nøytrale og pålitelige nyheter.

Nyheter som er
Les også
Treffsikker kommunikasjon – bli oppdatert på nyheter i sanntid
Leonid Iastremskyi / Alamy Stock Photo / NTB

Treffsikker kommunikasjon – bli oppdatert på nyheter i sanntid

For at kommunikasjonen din skal treffe, er det viktig å være oppdatert på nyheter knyttet til kjernesakene dine.

Hvordan få effekt av pressemeldingen
Johner / NTB

Hvordan få effekt av pressemeldingen

Å skrive pressemeldinger trenger ikke å være vanskelig, så lenge du har de rette hjelpemidlene for å komme i gang. Her får du oversikt over hvordan du gir pressemeldingen den rette utformingen og sørger for den beste effekten.

Aldri mer tåkeprat: Tre tips som gjør teksten mer konkret
Maskot / NTB

Aldri mer tåkeprat: Tre tips som gjør teksten mer konkret

Tåkeprat er gull verdt hvis du vil gi uforpliktende løfter. Men hvis målet ditt er å få budskapet klart fram til mottakerne, bør du ta steget ut av tåka. Her får du vite helt konkret hvordan du skriver mer konkret.